środa, 5 października 2011

Leyland Kirby - Eager to Tear Apart the Stars


Leyland Kirby - Eager to Tear Apart the Stars
History Always Favours The Winners
2011

Praca dyplomowa na temat: Jak za pomocą marzeń oderwać się od gwiazd, czyli o upadku cywilizacji i nadziejach związanych z przezwyciężeniem śmierci. 


Pan Nataniel Rozenthal

Proszę Pana/Panią dr o ocenę załączonej pracy dyplomowej studenta: Leyland Kirby
Egzamin przewiduje się w dniu 5 października o godzinie 22.

OCENA PRACY DYPLOMOWEJ

Tematy pracy: Eager to Tear Apart the Stars
Imię i nazwisko: Leyland Kirby
Nr albumu: 146784
Seminarium profesora Nataniela Rozenthala
Katedra: Europejskiej Integracji Muzykologicznej

1. Czy treść pracy odpowiada tematowi określonemu w tytule

Praca jest zgodna z tytułem.

2. Ocena układu pracy struktury podziału treści kolejnych rozdziałów, kompletności tez itp.

Układ pracy przejrzysty, struktura podziału kolejnych rozdziałów (sześciu) klarowna i jasna.

3. Merytoryczna ocena pracy

Praca merytorycznie poprawna. Postawione założenia i cele główne określone we wstępie pracy zostały spełnione. Autor postawił sobie za cel kontynuowanie wzorców, które nazwał w pracy  Sadly, the Future Is No Longer What It Was . Brakuje jedynie kliku argumentów świadczących o odrzuceniu przez autora modelu współczesnego świata (To Reject the World). Natomiast świetnie wypada głęboka refleksja nad przyszłością Unii Europejskiej przedstawiona jako opowieść o utraconym raju (This Is the Story of Paradise Lost) i polemika z włoskimi fizykami i ich najnowszymi badaniami dotyczącymi neutrin - cząstek szybszych od światła (The Arrow of Time).

4. Inne uwagi

Brak.

5. Czy i w jakim zakresie praca stanowi nowe ujęcie problemu

Praca ta wpisuje się w znany od dziesięcioleci model muzycznego romantyzmu, skierowanego do osób o wielkiej wrażliwości i inteligencji emocjonalnej. Na tym polu praca Pana Leylanda Kirby'ego nie wnosi nic nowego. To mieszanka ambientu i dronów. Nie znaczy to wcale, że jest odtwórcza i wtórna. Znane problemy i motywy potrafi pokazać w nieco inny sposób niż typowi przedstawiciele tych gatunków.

6. Charakterystyka doboru źródeł

Dobór bardzo dobry.

7. Ocena formalnej strony pracy (poprawność języka, spis rzeczy, odsyłacze)

Poziom językowy pracy nie budzi większych wątpliwości. Autor dobrze posługuje się atmosferą, emocjami słuchaczy, pojedynczymi dźwiękami pianina i ciszą, przeplatając je z wybuchami uniesienia i ekscytacji. Spis rzeczy jasny i klarowny.

8. Sposób wykorzystania pracy (publikacja, udostępnienie instytucjom, materiał źródłowy)

Praca ta najlepiej sprawdza się na starego typu adapterach. opcjonalnie można ją "przeczytać" w zwykłym odtwarzaczu płyt kompaktowych lub też za pomocą komputera. Rodzi się także pytanie, czy nie powinno jej się udostępnić ośrodkowi leczenia choroby Alzheimera w dolnośląskiej Ścinawie.

9. Ocena pracy

Bardzo dobra (-8/10)

5 października 2011
Mariusz Karpiuk

***

Gwiazda festiwalu Unsound w Krakowie powraca z kolejnym tegorocznym wydawnictwem. Ja nie mam sił -  niemal wszystko co ten Pan stworzy spełnia moje oczekiwania i trafia nieopodal gustownej dziesiątki. Po romantycznym wieczorze z Dozorcą, i intrygującymi spacerami z futurystycznymi częściami Intrigue &  Staff, pora na następcę trzypłytowego Sadly, the Future Is No Longer What It Was. Idealny album na zbliżającą się jesień, potwierdzający mistrzowski kunszt Brytyjczyka.

Powspominajmy. Zasiądźmy wszyscy razem przy stole. Niech każdy wyrazi to, co pragnie w tej chwili powiedzieć. Karty na stół. Chociaż to nie płyta projektu The Caretaker to słuchaczowi zbiera się na wspominki. Zabieg celowy czy przypadkowy rezultat? To kwestia mało istotna. Fakt, że najnowsze solowe dzieło Kirby'ego to produkt zbliżony muzycznie do An Empty Bliss Beyond This World. Dwa genialne albumy w ciągu dwunastu miesięcy? Niemożliwe? A jednak. Brytyjczykowi, obecnemu na muzycznej scenie od połowy lat 90. ta sztuka udaje się nad wyraz łatwo.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz